Thursday, August 4, 2011

kawan, fwens, forever

lots of love




a - z





aku-dia-kamu-kita

salam sahabat... buat sahabat2 ku yang tercinta, yang baru ataupun yang lama.. aku amat2 sayang kowrng sangat2 k.. seyes aku xtipu. even kita dah lama tak contact, name kowrg still aku xdelete dlam hati aku k..

buat teman2 lama.. hanya seuntai doa mampu aku hantarkan buat kesejahteraan kowrang di sana.
buat teman-baru yang tidak sampai setahun kita kenal, aku amat perlu pemahaman kowrang dalam proceed hidup ni.

adat dalam berkawan, masing2 mesti ada hal.. dan hal yang aku tak paham.. kenapa perlu bermasam muka? kenapa perlu tuduh-menuduh, kata-mengata, benci-membenci sedangkan itu semua lahir dari silap kefahaman bahas semata? aku serba salah sekarang nie ok.. xtaw nak berpihak pada siapa.. nak kekiri dikata berat sebelah.. nak dikanan dikatanya tak kenang budi.. so, pada siapa pula aku kena mangadu? perlu ke aku teruskan sikap berpura-pura? depan yang ni kata yang ni.. depan yang tu kata yang tu.. aku penat ok.. talam dua muka?? seyes rasa macam nak mati..
kalau keadaan ni kena kat kowrang pown mungkin kowrang buat macam aku kot. huk9.. sebenarnya aku malas nak masuk campur hubungan kowrang. cukuplah masalah aku sendiri pown xsettle-settle lagi. nak pula tambah masalah kowrong.. GILA.
xbolehker salah sorang beralah? hina ker kalau kita yang mulakan maaf? buruk sangatker orang yang memafkan orang lain? apa? dia ada sikap buruk? biarlah dia.. kalau itu sikap n sifat dia. kita nak buat macammana? nak paksa dia ceritakan yang benar? xda maknanyer. kalau kita xmau sakit hati, lebih baik kita maafkan dia. birlah dia dengan hidup dia yaag asyik nak tambah2 dosa.. dah ler kita penat kena tipu, pastu kena pikir pulak nak kenkan dia balik.. tak ker kerja bodoh tu??

okie.. aku dah feed up. malas ar nak masuk hal kowang lagi. xpaham aku. apa jenis kawan la kowrang nie. zaman aku dulu k\wan xda la nk musuh2 nie. aku tersepit!!!

p/s: rasa kesian kat depa semua. last2 aku jugak yang merana coz xbeley nk jumpa depa semua. larikan diri? merempat kat tempat yang xsepatutnya? huk3.. banduan di bumi sendiri.. tension okie..

#update#
dalam hal nie aku xtaw mana yang salah, mana yang betul.. sush jugak kan nk jdik neutral nie. tapi kalau kowrang2 kan, xbengang ker kalo cerita sal kowrang dijaja2. bukan stakat maruah kowrng yang dipertahankan, malah segala aib boley jadik xelok.. cdew kan dengan petangai orang yang macam2 nie. salah orang lain nampak, salah sendiri lom tentu perasan.
kali nie, dengar cerita versi lain, esok lain pulak, n lsa dh tentu2 lain.. yang sebelah pihak pulak cerita lain?? oh tidak....

No comments:

Post a Comment