Saturday, July 7, 2012

Catatan Seorang Ikwani

rindu kat cerita dulu-dulu

kerja aku cuti semester ni jadi jurujual. Sakan Sendirian Berhad. Mesti kowrg familiar sangat dengan nama ni kan. Sebabnya, Sakan ada dimana-mana. Okie, ni satu pujian. Congraz utk owner Sakan, Tuan Haji Umar. He, harap2 dapat ler bonus untuk bulan depan ye pak cik..

Minggu lepas, time aku jadi cashier, ada la sepasang suami isteri ni nak bayar. sekali pandang, si suami macam member aku yang pernah aku taruhkan hati pada dia. Sekarang member aku tu tak tahu kat mana. maybe dah ada kat tanah melayu ni ataupun still kat negara orang. Waktu tengah kira harga barang pasangan ni, hati aku debar semacam. menggeletar tangan. aku x berani nak pandang muka si suami. Sebabnya, aku pernah membayangkan situasi yang sama yaitu aku terjumpa dia dengan pasangan nya. of course la dengan wife dia kan.. lepas aku dapat control cool aku, aku pandang muka pasangan nie, nasib baik bukan member aku yang dulu. ha.ha.ha. choinyer aku kan..

 Cuti yang lama sangat buat aku bosan tahap tak ingat. nak duk rumah habiskan beras dan harta abah rasa macam tak patut sangat-sangat. Ni ker contoh anak bongsu yang kononyer tersayang tu?? kena maki dengan akak-akak & abang aku jer nanti. nak teruskan kerja, penat sangat-sangat. tak larat rasanya sebab kat Sakan cawangan aku tak cukup kakitangan. so, semua kerja department lain, kami terpaksa cover.. Letih taw. lagi-lagi nak sambut Raya kan. Lagi la stok banyak sampai..

7 hb gaji dah dapat untuk bulan lepas. Alhamdulillah, rezeki aku agak setimpal la untuk bulan lepas. Tak sia-sia kau pergi muar buat opening. Outstation ler kononnyer.. berbaloi la cket dengan gaji aku yang tak seberapa. at least boleh cover gaji aku secara total..  Campur duit gaji dengan elaun yang abah bagi, bolehla nak jadi kaya sekejap.. ngeh3..

Kadang-kadang, bila time free, rajin jugak contact-contact dengan member-member aku kat jengka. Rindu seh dengan diowrg. Lagi-lagi dengan budak sekelas. jejalan sama-sama. Makan-makan kat pronas. Buat asgment, meeting part, dengan dak-dak pg's. buat opkim. serius rindu sangat-sangat kenangan tu. rasa macam nak balik jengka jer sekarang. Tapi, boleh la kan.... huk.huk.huk

semoga semua member-member aku kat jengka baik-baik jer.. jumpa kowrang lagi nanti.. buat member aku yang bakal kita jumpa lagi di arau, good luck untuk kita kan.. Dunia baru is waiting.. Cuak + takut + excited..

moga jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment