Sunday, January 2, 2011

AKU DAN DIRIKU


Salam satu Malaysia. Lembaran hidup tercipta lagi. Kali ni lagi gempax, penuh mendebarkan dan suspen.
Ingat lagi tak pada trade mark cik sopar?
“ fly cik sopar fly.. fly to the city. Fly cik sopar fly.. fly to the university..?? "

alhamdulillah. Cecita aku untuk bergelar salah seorang mahasiswa ipta di tanah air tercapai suda. Mungkin bagi sesetengah orang, usia awal 20an baru nak bergelar mahasiswa peringkat diploma?? Oh tidak. Usia bukan panghalang ok.

Sebut pasal IP, tipu kalau aku kata aku tak sedih n terkilan. Kenapa? Sebabnya walaupun aku nie bergelar graduan institt pertanian, masih sukar lagi nak daptkan pekerjaan. Mungkin belum sampai rezeki aku kan. Dah ditakdirkan agaknya rezeki aku kat IPTA, kampus khazanah alam nie. 


Nampaknya, niat mak aku nak hantar aku ke Sarawak xdapat la. Hak3.. upm xmau amik aku la.. mungkin semangat aku belum cukup kuat untuk bergelar seorang mahasiswa upm. 

Alhamdulillah, kini aku baru sahaja selesai menjalani minggu destini siswa. Tq kpd semua OC-OC yang telah manjaga kiteowrang selama minggu DS ni. Cyg kowrg la…


oc-oc yg sempoi
mds dec '10 

Tempoh masa selama 5 hari di sini aq didedahkan dengan hala tuju sebagai seorang anak melayu dan masa depan melayu. Xlupa, cabaran masa depan yang masih lagi belum tentu hjungnya. Hidup sebenar seorang siswi?? Hak3.. xboleh nak explain lebey2 sebabnya aq sendiri pun xtahu lagi. Ingat ye cik sopar, ni bukannya di stePo. Sekarang bukan lagi zaman Institut pertanian

Yang pasti, aq ada misi besar yang harus dilaksanakan. Yang pasti, misi itu akan dapat aku capai kalau adanya semangat dari kowrang2 semua. Aku nak buktikan yang aku pun boleh.. yehaaa…=)   slamat mnjalani semester 1 di kampus khazanah alam
kompleks kediaman siswi

No comments:

Post a Comment