Wednesday, November 23, 2011

AYO KEMBALI KE JENGKA.. "oh, awesome!!"

uitm kampus jengka

Selamat kembali meneruskan sesi pengajian para diploma UiTM ke kampus memasing. Diam tak diam aku dah pun melangkah masuk ke semester 3. Ahaks, sekejap jer kan masa berlalu. Dah hampir setahun aku menjadi sebahagian warga penduduk Jengka.. Credit to wzekphotography atas pic atas tu ye.. Nak snap pic sendiri malas pulak.. ;)

Mula sem baru, mulalah aktiviti, jadual & rutin harian baru. Alhamdulillah, result sem lepas tak menghampakan aku. Walau ada keputusan yang luar jangka, namun, result keseluruhan agak "PERFECT" kan.. har har har..

Rasanya belum terlewat nak mention nama member2 baik aku untuk promote diri diowrg kat sini.sebab adanya diowrg la aku boley dapat result camtu..   Thankzzz to all my roomate, Ain, , Alyah, Mun @ Tqah & tak lupe cik arisa kita. Dan lagi to all my frends, Eqa, syima, jit, Ida, Eja, Nisa... Untuk dak2 class AT110 2E, tq sangat2 sebab kowrg semua pandai2 dalam class tu, aku pun terpaksa jadik cam pandai untuk bet dengan kowrang kan.. har har har... thankz to all of you guys, -LOVE YOU MORE-
for our lecturers,  "YOU ARE THE BEST!!"

Okie, tu tentang zaman bling-bling. Kita tutup buku..

21/11/11
Start kelas pertama. Aku pelik la dengan jadual kelas aku sem ni. Sumpah tak best. Yang pertama sebab straight dari Isnin sampai khamis kelas pukul 8.00 am?? WHAT?? Kelas Pagi?? Sure it's to hard to deal with.  Dua sem sebelum ni kelas kami dak2 E banyak lepas kul 10.00am. Selalu kelas pagi nie aku skip.. OVERSLEEP. Siapa yang agak rapat dengan aku tahulah kan bahawanya aku memang ada penyakit Insomnia. TAK BOLEH TIDUR MALAM. Susah kot kalo gitu, Aku kena tukar jadual hidup aku 99.8% semata-mata untuk memastikan aku bangun awal pagi untuk pergi kelas. Fullstop!. Biasa lepas subuh aku tidur balik maa..

Okie, tu yang first.. Second pulak, JAdual KELAS aku pack giler sem nie. Lagi2 hari Isnin & Selasa. Pukul 6.00pm baru abes class. dan yang tambah sakit hati, ada class malam n clas hari jumaat petang ler pulak. ho ho ho.. Lepas ni memang comfirm laa aku kalau balik kampung hari sabtu pagi.. Cuti dipendekkan...

Hari ni baru hari ketiga masuk kelas. dah TERPAKSA menghadapi masalah AIR TAKDA!! Kolej yang tersergam indah nie air takda.. Memang bikin orang panas je kan. Semalam satu hari takda air, n esok bakal satu hari lagi takda air. EMM,,, dah ler baldi aku hilang.. Memang tension kot tahap nie.. baru mula sem tu!!  Huwarghhh....

muke nanges nk balik johor..


Memang sedew tahap gaban kat sini. KAmi terpaksa pergi carik air merata-rata. DSG? UWAIS? BLOK CLASS?? KOMPLEKS SISWI?  Semua dah pergi. Asalkan pergi class mandi.. Sabar ye IKWANI.. 1 sem jer lagi kat cni..

Bagi aku, permulaan sem baru ni xberapa nak okie. Pasal class aku malas nak sebut sangat. Senior kata, part 3 adalah part yang "seriau" cket.. Aku try tipu hati aku dengan words "semua senang jer.. insyaAllah, kita pasti dapat 3.50 sem nie..." (confident jer dapat) Tipu hati? Nampak pelik jer kan apa yang aku buat ni. Memang kena tipu taw. Sebab pressure dia agak lain berbanding dua sem sebelum ni. Moga aku diberi kekuatan & ketabahan nak habiskan sem 3 nie kat sini..

Berbalik kepada tajuk kat atas tu, "Oh awesome" dengan sem baru ni?? jawapannya..

"OH... TIDAK!!!!!!!!"

4 comments:

  1. tu gelak jahat namernyer.. terpaksa bangun pagi ler bro.. sy kan ada ciri2 pelajar dekan.. har har har

    ReplyDelete
  2. IFFAH : p'juangan dlm tuntut ilmu.. ish3x

    ReplyDelete