Saturday, November 22, 2014

master : to be or hold on?

#OHmydegree

assalamualaikum..

november makin dh hujung2 senja je kan.. ikutkan kalendar akademik uitm, tinggal 2 bulan setengah saja lagi utk aku bergelar pelajar degree before official graduate. xsabarnya nak update status "i'am officially graduated from uitm.".. hahaha

sebut pasal last sem ni, ada dua benda yg kena highlight. final year project (fyp) dan juga smbung study master. kalau tanya aku pasal sambung master, jujurla cakap, sapa taknak kan. memg master adalah salah satu impian aku lepas spm. dan sklai lagi aku beria nak sambung master bila lepas ip. ala, yg aku kecewa sebab aku xdapat offer kerja tu. tapi, bila fikir balik, nak sambung master ni perlukan bukan sedikit pengorbanan, tenaga, masa, wang dan paling penting comitment. er, mampu ke aku sediakan semua ni sedangkan yang belajar degree ni pun dh kelam kabut...
benda lain aku boleh lagi consider, tapi bila sebut pasal duit, aku kena fikir panjang. aku bukan la asal dr keluarga kaya raya. sebelum ni abah ada lagi xpa la. soal duit poket, makan, transport, sokongan jiwasemua abah leh sponsor. tapi, sejak abah pergi setahun setangah lepas, aku hanya gantung harap dengan mak aku je. xkan la aku nak susahkan mak aku lagi kan. bila pulak aku nak kerja tanggung mak aku pulak. asyik aku je yg susahkan mak.aku takut x sempat nak hadiahkan mak aku makna sebuah pekerjaan. impian aku dulu, nak belanja makan besar mak n abah aku dengan gaji pertama aku. tapi, abah xsempat  :(

sebut pasal fyp pulak, aku tengah pening +serabut + sakit otak ni. dah la xreti nak analysis data. padahal nak present bulan depan. mampos la aku.. dh start la nk jadi zombie lepas ni.  Lambatnya nk habes belajar kan...wish me GOT!!




No comments:

Post a Comment